ARTNR EV-3215-S
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, Spiral, 3M/5M
Etikett: DELTACO e-Charge
DELTACO e-Charge, holder for cable and type 2 connector
Deltaco väggfäste med kabelhållare för Typ2 laddningskontakt, skyddar mot smuts, svart
Monteras vid din laddstation med medföljande skruvar. Skapar ordning och reda på kabeln samt skydd emot smuts och är utrustad med en låsknapp så att kabeln hålls på plats.
• Skydda din Typ 2 laddningskontakt mot smuts
• Häng upp din kabel för enkel kabelhantering
ARTNR EV-5105
DELTACO e-Charge, holder for cable and type 2 connector
DELTACO e-Charge, cable Mode2, Schuko – type 2, 6-8A, 4+1,5M
DELTACO e-Charge laddkabel, Schuko till typ 2, 1 fas, 1,8KW, 4+1,5m, svart
DELTACO e-Charge EV-1227 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via ett vanligt vägguttag av typen Schuko sk mode 2 laddning. Laddeffekt upp till 1.8KW. Reglerbar laddström mellan 6A eller 8A. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Typ2 kontakten är utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare typ A.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och kontrollboxen. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kontrollboxen spänningsätter kabeln låses kontakten i bilen mekanisk fast.
Skyddsklassad enligt IP 66. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare. Vid jordfel stängs strömmen av. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta loss laddkabelns kontakt.
Förlängningskablar får ej användas. Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Reglerbar laddström mellan 6A eller 8A
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 2,15KG
• Arbetstemperatur: -25°C – +55°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1227
DELTACO e-Charge, cable Mode2, Schuko – type 2, 6-8A, 4+1,5M
DELTACO e-Charge, Mountingpole for Wallbox EV-4120, EV-4320
DELTACO e-Charge monteringsstolpe för laddbox EV-4120 & EV-4320, svart
För fristående montering av laddbox, anpassad för DELTACO e-Charge EV-4120 samt EV-4320.
Beroende av underlaget vid montering behövs ev. komplettering med markfundament.
• Levereras tvådelad.
• Material: Stål
• Färg: Svart
• Höjd: 149cm
ARTNR EV-5104
DELTACO e-Charge, Mountingpole for Wallbox EV-4120, EV-4320
DELTACO e-Charge, cable Mode2, Schuko – type 2, 6-16A, 4+1,5M
Deltaco e-Charge laddkabel, Schuko till typ 2
Deltaco e-Charge EV-1226 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via ett vanligt vägguttag av typen Schuko sk mode 2 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW. Reglerbar laddström mellan 6, 8, 10, 15 eller 16A. Laddningstiden kan tidsbegränsas mellan 1 och 12 timmar, samt att även starttiden kan fördröjas mellan 1 och 12 timmar. Information om inställd laddström samt ev. timer funktioner visas på displayen. På displayen visas under laddning aktuell status samt hur mycket effekt som laddats. Lysdiod indikering, grön eller röd på fronten för att enkelt se laddningensstatus.
Laddaren levereras med ett väggfäste för enkel montering samt möjlighet att låsa med hjälp av ett hänglås*.
*Hänglås medföljer ej.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Typ2 kontakten är utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare typ A samt ett 6mA DC filter.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Polestar, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och kontrollboxen. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kontrollboxen spänningsätter kabeln låses kontakten mekaniskt fast i bilen.
Skyddsklassad enligt IP 54. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare samt DC filter. Vid jordfel stängs laddningen av.
Efter laddningen, lås upp bilen så att det mekaniska låset öppnar och ta loss laddkabelns kontakt.
Elsäkerhetsverket i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland och Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, avråder alla från regelbunden laddning i vanliga vägg- och motorvärmaruttag. OBS vissa lokala avvikelser förekommer.
ARTNR EV-1226
DELTACO e-Charge, cable Mode2, Schuko – type 2, 6-16A, 4+1,5M
DELTACO e-Charge, Wallbox 1-phase 6-16A, Mode 3, type 2
DELTACO e-Charge laddbox för hemmabruk med Typ 2 uttag, svart
Snyggt designad mode 3 laddbox med max 3,7KW laddeffekt, 1-fas 16A. Laddströmen reglerbar i fyra fasta steg, 6A, 8A, 10A och 16A. LED indikator på fronten samt statusdisplay som visar laddstatus, laddström och total förbrukning. Kompatibel med alla el- och laddhybrid- bilar på marknaden.
Typ 2 uttaget ger flexibilitet eftersom användaren kan välja kabellängd beroende på förutsättningar samt att man kan välja en kabel som passar Typ 1 bilar också.
Inbyggd jordfelsbrytare Typ A samt 6mA DC filter. IP66 certifierad för att tåla vårt Nordiska klimat. Installation med det medföljande väggfästet eller fristående på monteringsstolpen EV-5104 finns som tillbehör.
OBS. Auktoriserad elinstallatör krävs för installation
• Laddeffekt: 3,7KW
• 1-fas, 16A
• 1,5m anslutningskabel
• IP66/IK10
• Storlek laddare: 295x195x70mm
• Storlek uttag: 180x135x90mm
• 200mm fast kabel mellan laddbox och Typ 2 uttag
ARTNR EV-4120
DELTACO e-Charge, Wallbox 1-phase 6-16A, Mode 3, type 2
DELTACO e-Charge, Wallbox 3-phase 16A, Mode 3, type 2
DELTACO e-Charge laddbox för hemmabruk med Typ 2 uttag, svart
Snyggt designad mode 3 laddbox med max 11KW laddeffekt, 3-fas 16A. LED indikator på fronten samt statusdisplay som visar laddstatus, laddström och total förbrukning. Kompatibel med alla el- och laddhybrid- bilar på marknaden.
Typ 2 uttaget ger flexibilitet eftersom användaren kan välja kabellängd beroende på förutsättningar samt att man kan välja en kabel som passar Typ 1 bilar också.
Inbyggd jordfelsbrytare Typ A samt 6mA DC filter. IP66 certifierad för att tåla vårt Nordiska klimat.
Installation med det medföljande väggfästet eller fristående på monteringsstolpen EV-5104 finns som tillbehör.
OBS. Auktoriserad elinstallatör krävs för installation.
• Laddeffekt: 11KW
• 3-fas, 16A
• 1,5m anslutningskabel
• IP66 / IK10
• Storlek laddare: 295x195x70mm
• Storlek uttag: 180x135x90mm
• 200mm fast kabel mellan laddbox och Typ 2 uttag
ARTNR EV-4320
DELTACO e-Charge, Wallbox 3-phase 16A, Mode 3, type 2
DELTACO e-Charge, holder for type 1 connector
Deltaco väggfäste för Typ1 laddningskontakt, skyddar mot smuts, svart
Monteras vid din laddstation med medföljande skruvar. Skapar ordning och reda på kabeln samt skydd emot smuts. Hålls på plats via den inbyggda spärren i Typ1 laddkontakten.
ARTNR EV-5101
DELTACO e-Charge, holder for type 1 connector
DELTACO e-Charge, holder for type 2 connector
Monteras vid din laddstation med medföljande skruvar. Skapar ordning och reda på kabeln samt skydd emot smuts och är utrustad med en låsknapp så att kabeln hålls på plats.
ARTNR EV-5102
DELTACO e-Charge, holder for type 2 connector
DELTACO e-Charge, holder for type 2 connector, angled
Monteras vid din laddstation med medföljande skruvar. Skapar ordning och reda på kabeln samt skydd emot smuts och regn. Är utrustad med en låsknapp så att kabeln hålls på plats.
ARTNR EV-5103
DELTACO e-Charge, holder for type 2 connector, angled
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 7M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 32A, 7,6KW, 7m, svart
DELTACO e-Charge EV-1217 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 7.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 7m. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 3kg
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1217
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 7M
DELTACO e-Charge, cable Mode 2, Schuko – type 2, 10-16A, 5M
DELTACO e-Charge laddkabel, Schuko till typ 2, 1 fas, 3,6KW, 6m, svart
DELTACO e-Charge EV-1225 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via ett vanligt vägguttag av typen Schuko sk mode 2 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW. Reglerbar laddström mellan 10A eller 16A. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 6M. Typ2 kontakten är utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare typ A.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och kontrollboxen. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kontrollboxen spänningsätter kabeln låses kontakten i bilen mekanisk fast.
Skyddsklassad enligt IP 66. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare. Vid jordfel stängs strömmen av. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta loss laddkabelns kontakt.
Förlängningskablar får ej användas. Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 2,15KG
• Arbetstemperatur: -25°C – +55°C
• 3 års garanti
Elsäkerhetsverket i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland och Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, avråder alla från regelbunden laddning i vanliga vägg- och motorvärmaruttag. OBS vissa lokala avvikelser förekommer.
Men generellt rekomenderas detta:
• Gamla eller felaktiga kopplingar och kabelförgreningar i
fastigheten kan orsaka varmgång vid hög belastning, vilket i
sin tur kan leda till brand. Låt därför ett elinstallationsföretag
kontrollera elinstallationen.
• Vanliga vägg- och motorvärmaruttag (Schuko) är inte
gjorda för elbilsladdning och klarar inte återkommande hög
belastning under lång tid – begränsa därför alltid laddningen
till 8-10A och häng upp kontrollboxen i en kr
ARTNR EV-1225
DELTACO e-Charge, cable Mode 2, Schuko – type 2, 10-16A, 5M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 10M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 32A, 22KW, 10M, svart
Deltaco e-Charge EV-32010 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 22KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 10M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 6,6KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-32010
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 10M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 3M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 32A, 22KW, 3m, black
DELTACO e-Charge EV-3203 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 22KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 3M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 2,35KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-3203
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 3M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 5M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 32A, 22KW, 5m, black
DELTACO e-Charge EV-3205 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 22KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 5m. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 3,3kg
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-3205
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 5M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 7M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 32A, 22KW, 7m, black
DELTACO e-Charge EV-3207 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 22KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 7m. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 4,3kg
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-3207
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 32A, 7M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 5M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 1, 1 fas, 16A, 3,6KW, 5m, svart
DELTACO e-Charge EV-1105 laddkabel passar alla fordon med en Typ1 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 5M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Bilar med Typ1 uttag är tex. Mitsubishi Outlander.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts. Efter laddningen, ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,55KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1105
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 5M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 10M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 16A, 11KW, 10M, svart
Deltaco e-Charge EV-32110 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 11KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 10M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag. Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 4,2KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-32110
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 10M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 7M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 1, 1 fas, 16A, 3,6KW, 7m, svart
DELTACO e-Charge EV-1107 laddkabel passar alla fordon med en Typ1 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 7M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Bilar med Typ1 uttag är tex. Mitsubishi Outlander.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts. Efter laddningen, ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,9KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1107
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 7M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 3M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 16A, 11KW, 3M, svart
Deltaco e-Charge EV-3213 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 11KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 3M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag. Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,6KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-3213
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 3M
DELTACO e-Charge, cable Mode 2, Schuko – type 1, 10-16A, 5M
DELTACO e-Charge laddkabel, Schuko till typ 1, 1 fas, 3,6KW, 6m, svart
DELTACO e-Charge EV-1125 laddkabel passar alla fordon med en Typ1 uttag för den som vill ladda via ett vanligt vägguttag av typen Schuko sk mode 2 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW. Reglerbar laddström mellan 10A eller 16A. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 6M. Typ1 kontakten är utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare typ A.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Bilar med Typ1 uttag är tex. Mitsubishi Outlander.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och kontrollboxen. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kontrollboxen spänningsätter kabeln.
Skyddsklassad enligt IP 66. Kabelns kontrollbox har en inbyggd jordfelsbrytare. Vid jordfel stängs strömmen av.
• Förlängningskablar får ej användas.
• Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 2,05KG
• Arbetstemperatur: -25°C – +55°C
• 3 års garanti
Elsäkerhetsverket i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland och Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, avråder alla från regelbunden laddning i vanliga vägg- och motorvärmaruttag. OBS vissa lokala avvikelser förekommer.
Men generellt rekomenderas detta:
• Gamla eller felaktiga kopplingar och kabelförgreningar i
fastigheten kan orsaka varmgång vid hög belastning, vilket i
sin tur kan leda till brand. Låt därför ett elinstallationsföretag
kontrollera elinstallationen.
• Vanliga vägg- och motorvärmaruttag (Schuko) är inte
gjorda för elbilsladdning och klarar inte återkommande hög
belastning under lång tid – begränsa därför alltid laddningen
till 8-10A och häng upp kontrollboxen i en krok.
• Förlängningssladd ska inte användas då det fnns risk att
säkringen inte skyddar på rätt sätt. Hamnar dessutom
kontrollbox eller förlängningssladd på marken kan dessa
lätt skadas. Använd ingen utrustning mellan uttaget och
laddkabeln.
ARTNR EV-1125
DELTACO e-Charge, cable Mode 2, Schuko – type 1, 10-16A, 5M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 5M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 16A, 11KW, 5M, svart
Deltaco e-Charge EV-3215 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 11KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 5M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag. Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 2,3KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-3215
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 5M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 10M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 16A, 3,6KW, 10M, svart
Deltaco e-Charge EV-12010 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 10M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag. Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren. Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 3,5KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-12010
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 10M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 7M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 3 fas, 16A, 11KW, 7M, svart
Deltaco e-Charge EV-3217 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 11KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 5M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag. Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 5G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 3KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-3217
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 3 phase, 16A, 7M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 3M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 16A, 3,6KW, 3m, svart
DELTACO e-Charge EV-1203 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 3M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,3KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1203
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 3M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 5M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 16A, 3,6KW, 5m, svart
DELTACO e-Charge EV-1205 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 5m. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,6kg
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1205
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 5M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 7M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 16A, 3,6KW, 7m, svart
DELTACO e-Charge EV-1207 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 7m. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,95kg
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1207
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 16A, 7M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 10M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 32A, 7,6KW, 10M, svart
Deltaco e-Charge EV-12110 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 7.6KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 10M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag. Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning. Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 4,3KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-12110
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 10M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 3M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 32A, 7,6KW, 3m, svart
DELTACO e-Charge EV-1213 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 7.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 3m. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,8KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1213
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 3M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 5M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 2, 1 fas, 32A, 7,6KW, 5m, svart
DELTACO e-Charge EV-1215 laddkabel passar alla fordon med en Typ2 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 7.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 5m. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla. Typ2 uttag är idag EU standard, bilar ifrån tillverkarna tex. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo använder alla Typ2 uttag.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts låses kontakterna mekanisk fast, detta skyddar då mot både stöld och oauktoriserat bruk under laddning.
Efter laddningen, lås upp bilen så det mekaniska låset öppnar och ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G6mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 2,35kg
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1215
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 2, 1 phase, 32A, 5M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 10M
Deltaco e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 1, 1 fas, 16A, 3,6KW, 10M, svart
Deltaco e-Charge EV-11010 laddkabel passar alla fordon med en Typ1 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW. Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 10M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring. Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Bilar med Typ1 uttag är tex. Mitsubishi Outlander. Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts. Efter laddningen, ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
• Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 3,4KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
ARTNR EV-11010
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 10M
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 3M
DELTACO e-Charge laddkabel, typ 2 till typ 1, 1 fas, 16A, 3,6KW, 3m, svart
DELTACO e-Charge EV-1103 laddkabel passar alla fordon med en Typ1 uttag för den som vill ladda via en publik laddare eller den egna dedikerade laddboxen hemma med Typ2 uttag sk mode 3 laddning. Laddeffekt upp till 3.6KW.
Silverpläterade anslutningar borgar för god kontakt och lång livslängd. Längd 3M. Utrustad med dammskydd för att skydda mot damm, smuts och fukt vid förvaring.
Kabeln är tillverkad av ett TPE material som ger god beständighet mot olja, nötning samt UV ljus. Kabeln är även flexibel i kyla.
Bilar med Typ1 uttag är tex. Mitsubishi Outlander.
Laddningen av bilen övervakas genom en tvåvägskommunikation mellan bilen och laddaren. När kabeln kopplas in i bilen genomförs ett självtest som ser till att kabeln är korrekt ansluten och att bilen är redo att ta emot ström, innan laddningen påbörjas och kabeln spänningsätts.
Efter laddningen, ta ut laddkabeln på bilens sida först så den frikopplas av laddaren.
Kabeln får inte repareras eller skarvas då detta kan påverka dess säkerhet och funktion.
• Certifiering: TUV 2 PfG 1908
• Kabel: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm²
• Klassning: IP66
• Vikt: 1,25KG
• Arbetstemperatur: -30°C – +50°C
• 3 års garanti
ARTNR EV-1103
DELTACO e-Charge, cable type 2 – type 1, 1 phase, 16A, 3M